مجله آی تی
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

گوگل پلاس یا شهر ارواح

وقتی گوگل اعلام کرد که شبکه‌ی اجتماعی مخصوص خود را ارائه می‌کند، برخی از رقابت نزدیک این شبکه با فیس‎بوک خبر دادند؛ ولی حالا پس از نزدیک به یک‌سال فعالیت “گوگل پلاس” زمزمه‌‎ی عدم موفقیت آن به گوش می‌رسد.

گوگل پلاس مرحله‌ی آزمایشی خود را ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱ آغاز کرد. در چهار ماه اول فعالیت این شبکه بیش از ۴۰ میلیون کاربر در آن عضو شدند. در آن زمان این رشد خیره کننده از رقابت نزدیک گوگل پلاس و فیس‎بوک در آینده خبر می‌داد.

با این حال با گذشت کمتر از یک‌سال از فعالیت این شبکه تعداد کاربران آن به بیش از یکصد میلیون نفر رسیده که البته قابل مقایسه با آمار ۹۰۰ میلیون کاربر فیس‎بوک نیست.

در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۱ گزارش‌هایی در مورد افت فعالیت کاربران این شبکه منتشر شد که واکنش گوگل را در پی داشت. مدیران گوگل مدعی هستند همچنان فرصت برای جذب کاربران وجود دارد و قضاوت در مورد عملکرد این شبکه در مدت زمان کوتاه، دقیق نیست.

کاهش ۲۰ درصدی قیمت قطعات کامپیوتری در بازار

اواخر سال گذشته همزمان با نوسانات نرخ ارز، قیمت کالاهای دیجیتالی دو برابر شد که این موضوع کاهش تقاضا برای انواع رایانه از جمله لپ تاپ و تبلت و pc را در پی داشت. ولی ثبات نرخ ارز باعث کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی در قیمت قطعات کامپیوتری شد.

یکی از فعالان بازار کامپیوتر از کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت قطعات کامپیوتر در بازار طی ماه جاری خبر داد و گفت: این کاهش قیمت همزمان با ثبات نرخ ارز، افزایش قدرت خرید مصرف کننده نهایی را در پی خواهد داشت.

به گزارش مهر، نریمان خالصی – مدیرکل قطعه یک شرکت کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت قطعات رایانه را مربوط به مادربرد، کارت گرافیک و پردازنده عنوان کرد و اظهار داشت: در آخرین ماههای سال گذشته به دلیل نوسانات نرخ ارز با افزایش بی سابقه قیمت قطعات کامپیوتری در کشور مواجه شدیم که این موضوع کاهش تقاضا برای خرید رایانه های خانگی – pc – را در پی داشت.

وی با اشاره به برنامه ریزی های در دست اجرا که بیشترین سهم واردات قطعات کامپیوتری به کشور را در اختیار دارد، تاکید کرد: اواخر سال گذشته همزمان با نوسانات نرخ ارز، قیمت کالاهای دیجیتالی دو برابر شد که این موضوع کاهش تقاضا برای انواع رایانه از جمله لپ تاپ و تبلت و pc را در پی داشت.

این فعال بازار گفت: اما در سال جاری تمامی تلاش این است که با افزایش واردات قطعات کامپیوتری، سیاست کاهش نرخ این قطعات را در بازار داشته باشیم تا هر خانواده ایرانی توان خرید یک دستگاه کامپیوتر خانگی را با قیمت مناسب داشته باشد.

ابداع یک فناوری لمسی جدید

 

یک شرکت آمریکایی با ابداع فناوری شبیه صفحات لمسی تلفنهای هوشمند، توانسته تمام اشیاء قابل تصور به دکمه‌های کاربردی تبدیل کرده و تماس را یک فرمان تلقی کند.

شرکت دیزنی معمولا با تصاویر حیوانات ناطق، شاهزاده ها و جاندار شدن همه اشیاء با جادو شناخته می شود اما در این دنیای جادویی دیزنی اخیرا فناوری ارائه داده که می تواند هر چیزی را به دکمه های تعاملی تبدیل کند، این هر چیزی می تواند از دستگیره در تا ظرف آب باشد.

انتشار ۲۵ بازی محبوب همزمان با عرضه نسل جدید کنسول نینتندو

در میان شایعات زیادی که در مورد زمان و نحوه عرضه کنسول نسل جدید نینتندو یعنی Wii U وجود دارد به تازگی اخبار منتشره نشان از آن دارد که ۲۵ عنوان از محبوب ترین بازی های این کنسول در بریتانیا همزمان با عرضه اولیه این کنسول در اواخر امسال در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

تعدادی از این بازی ها برای اولین بار است که برای کنسول نینتندو منتشر می شود. بسیاری از این بازی ها جزو بازی های پرفروش در سالهای اخیر بوده است و هنوز مشخص نیست که آیا نینتندو قادر خواهد بود تا این بازی ها را برای کنسول خود عرضه کند یا خیر.

از جمله این بازی ها می توان به: New Super Mario Brothers Mii ،Rabbids Party Land، سری جدیدی از Nintendo’s Pikmin Darksiders II ،Dirt 3 و Ninja Gaiden 3 اشاره کرد. کنسول Wii U قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی NFC را نیز دارد.

مدرک تحصیلی جعلی مدیر یاهو را برکنار کرد

در پی کشف جعلی بودن مدرک تحصیلی مدیر عامل و مدیر اجرایی یاهو ، وی مجبور به کناره گیری شد.

به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، « اسکات تامپسون » مدیر اجرایی شرکت یاهو در پی مشخص شدن جعلی بودن مدرک دانشگاهی ارائه شده توسط وی و نیز برخی مطالب مندرج در بیوگرافی وی ، مجبور به کناره گیری شد.
گفته میشود مدرک دانشگاهی علوم رایانه ای ارائه شده از سوی تامپسون ، جعلی و فاقد اعتبار است.
از سوی دیگر « راس لوینسون» مدیر بخش رسانه جهانی یاهو ، بعنوان مدیر موقت یاهو و جایگزین تامپسون ، عهده دار اداره این شرکت بزرگ اینترنتی شده است. شرکت یاهو اعلام کرده است اسکات تامپسون مدیر اجرایی پیشین این شرکت و مدیریت قبلی شرکت « ایی بی » فاقد مدرک دانشگاهی رایانه است. این در حالیست که یاهو این روزها برای احیای موقعیت تجاری خود رقابت بسیار نزدیکی را با رقبای خود از جمله گوگل ،فیس بوک و سایر شرکت های رایانه ای پیش رو دارد.

گوشی را با کفشتان شارژ کنید

یک مخترع کنیایی ریزپردازنده‌هایی را اختراع کرده است که با قرار دادن آنها داخل کفش می‌توان از آنها برای تولید الکتریسیته و شارژ گوشی تلفن همراه استفاده کرد.
مطابق گزارش وب سایت digitaltrends، آنتونی موتوئا، متبکر ۲۴ ساله کنیایی توانسته ریزتراشه‌هایی اختراع کند که اگر تحت فشار قرار گیرد، می‌توانند الکتریسته تولید کنند.
اگر این ریزتراشه داخل کفش کاربران نصب شود، کاربران با راه رفتن خواهند توانست گوشی تلفن همراه خود را به کمک الکتریسته تولید شده از آن شارژ کنند.
کاربر در واقع با برداشتن هر قدم می‌تواند به این ریزتراشه فشار وارد کند و این فشار نیز باعث تولید الکتریسیته می‌شود.

این ریزتراشه‌ها قابلیت ذخیره الکتریسته تولیدی را نیز داراست و کاربر حتی زمانی که از راه رفتن باز می ایستد، می‌تواند به کمک برق ذخیره شدن در آن برای شارژ ابزار همراه خود استفاده کند.

این مخترع کنیایی تصمیم گرفته است این فناوری را به تولید انبوه برساند.

وی ابزار امیدواری کرده است که با توسعه این فناوری کاربران خواهند توانست به هنگام راه رفتن همزمان چند وسیله مختلف را شارژ کنند.

قرار است این ریزتراشه طوری ساخته شود که قابل جابجایی باشد و در صورت تعویض کفش بتوان از آنها استفاده کرد.

براساس این گزارش، قرار است این فناوری به قیمت ۵۴ دلار آمریکا و با دو سال ضمانت به فروش رود.

شورای ملی علم و فناوری کنیا یک بودجه ۶۰۲۴ دلاری را برای تولید انبوه و تجاری‌سازی این اختراع اختصاص داده است.

هنوز زمان دقیق تولید انبوه و عرضه این فناوری به بازارهای مصرفی اعلام نشده است.

ایرانی‌ها نمی‌توانند دامنه ثبت کنند

این یک سئوال قدیمی است که ممکن است هنوز جواب قطعی برای آن پیدا نکرده باشید. ولی در این مقاله قصد داریم به بررسی چند نمونه در این مورد پرداخته و نهایتا با توجه به موفقیت و پرطرفدار بودن محصولات مختلف، نتیجه‌گیری کنیم که سخت افزار بهتر است یا نرم‌افزار. شما نیز در این نظرسنجی و نتیجه‌گیری، ما را همراهی کنید.

همه وسایل برقی منزل را اینترنتی کنید

ایده طراحی خانه هوشمند و اتصال تمام لوازم برقی منزل به اینترنت از طریق بورد Electric Imp امکانپذیر شد.

در خانه‌های آینده یخچال هم می‌تواند محتویات و یا اتمام شیر و کره را از طریق سیستم Wi-Fi‌ به صاحبش اعلام کند؛ لامپ می‌تواند همزمان با غروب خورشید و بدون نیاز به تنظیمات مخصوص روشن شود، سیستم گلخانه بطور خودکار و در زمان خشک شدن خاک به گیاهان آب بدهد.

پیش از این نیز محققان IBM‌ نمونه اولیه‌ای از دستگاه Mote Runner را طراحی کرده بودند که می‌توانست هر سیستم سخت افزاری را با حسگرهای بی‌سیم به اینترنت متصل کند.

اما با نصب صفحه مدار Electric Imp هر دستگاهی بدون نیاز به سیستم‌های سخت افزاری یا نرم‌افزاری به اینترنت متصل می‌شود.

 

برنامه این نرم‌افزار بسیار ساده است و از گرافیگ drag-and-drop برای تنظیم دستورات استفاده می‌کند، اما کاربران نیز براحتی می‌توانند آن را برنامه‌ریزی و دستورات جدید اضافه کنند

یک مدل از این صفحه مدار (Hannah Board) شامل دو کلید فشاری، حسگر نور RGB، حسگر دما، شتاب سنج سه محور و دو خروجی است.

قیمت کارت گرافیکی ۲۵ دلار و صفحه مدار بین ۱۰ تا ۲۵ دلار اعلام شده است. این محصول تا ماه آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم